Agatha Christie: Adventi ​krimik


Imádom Agatha Christie regényeit, így aztán nem hagyhattam ki az Adventi krimiket sem. Szerencsére nem is kellett csalódnom ezekben a rövid történetekben, és igazán jól esett a tömény karácsonyi csillogás közepette egy kis nyomozós borzongásra lelni.

Be kell vallanom, hogy én az az ember vagyok, aki nem igazán kedveli a karácsonyt, így aztán nem is szokásom az ünnepi időszakban karácsonyi könyveket olvasni a hangolódás érdekében. Ennek ellenére idén kénytelen voltam változtatni a hagyományokon, ha már itt ez a csodálatos gyűjtemény az egyik kedvenc szerzőm írásaiból. Nem elég, hogy lenyűgöző a borítója, de a fülszöveg szerint Agatha minden híres nyomozójával is találkozhatunk az oldalakon, nekem pedig ennél nem is kellett több ahhoz, hogy olvasni akarjam...

Nem olvastam még elképesztően sok Agatha Christie regényt, de az elsőm tőle a Bűbájos gyilkosok volt néhány évvel ezelőtt, ami olyan kimondottan azért nem nyűgözött le, ellenben a folytatásban a Tíz kicsi néger követte, ami máig az egyik kedvenc regényem. Ez utóbbival szerettem bele a a hölgy írásaiba, a csavaros észjárásába, s abba is, hogy szinte mindig az orromnál fogva tud vezetni. Szerintem méltó a krimi koronázatlan királynője címre, amit ezzel a kötettel is megtapasztalhat bárki, aki majd a kezébe veszi.

Minden képmutatás nélkül beismerem, hogy nagy ember vagyok. Szokatlan mértékben jellemző rám a rend, a módszer, a pszichológia. Egyszóval: Hercule Poierot vagyok!

Ezúttal egy rövid bevezető után, amiben írónőnk gyermekkori, karácsonyi emlékeit idézhetjük fel, 12 rövid történet részesei lehetünk, melyekben Poirot, Miss Marple, Tommy és Tuppence, Parker Pyne vagy éppen Mr. Quin és Mr. Satterthwaite oldalán deríthetjük fel a különböző bűntényeket. A legtöbbször az én személyes és örök kedvencem, Poirot bukkan fel, hogy újra és újra megcsillogtathassa páratlan zsenialitását, ugyanakkor megismerkedhettem a vénlány Miss Marple stílusával is, akit kimondottan megkedveltem.

Tommy és Tuppence számomra nem volt szimptaikus abban a regényben, amit tőlük korábban olvastam (N vagy M), és sajnos ebben az esetben sem lettek igazán a szívem csücskei. Valahogy ők nem tudtak egyelőre közel kerülni hozzám, de semmiképpen nem adom fel a velük való próbálkozást. Mr Quin és Mr Satterthwaite pedig valamiért Sherlockot és Wattsont idézik bennem, de ez a néhány nyúlfarknyi történet még nem erősített meg ebben a párhuzamban teljesen, lehet, hogy totális vakvágányon vagyok velük kapcsolatban...


A novállák mindegyike karácsony környékén játszódik, így a hangulat garantált, ám aki nem a csillogó, havas tájat látja ilyenkor maga előtt, annak sem kell csalódnia, hiszen ellátogathatunk péládul Mallorcára is, hogy szikrázó napsütésben pihenjük ki az év végi hajtás fáradalmait. A legjobban A playmouthi gyors, és a Karácsonyi kaland című írások tetszettek, melyekben Poirot ismételten bravúrosat alakít. Tulajdonképpen nem is állt össze teljesen egyik történet sem a fejemben, egészen addig, míg szokásához híven le nem vezette, hogyan is tudta szinte azonnal kikövetkeztetni a tettesek kilétét.

Agatha Christie esetében mindig az tud lenyűgözni igazán, hogy mennyire komplexek a történetei. Egy csomó szereplőt, eseményt és cselekményszálat kell ahhoz észben tartani, hogy kibontakozhasson a végkifejlet, de természetesen ne is legyen nyilvánvaló az olvasó számára már az első pillanatban, hogy mi is történt az orrunk előtt. Mindezt novella méretben, nagyjából 30 oldalnyi terjedelemben kivitelezni egészen mesteri szint.

Igaz, hogy Mr. Satterthwaite-et rendkívül érdekelték mások ügyei, de úriember lévén egyszerűen a vérében volt, hogy most be kell csuknia az ablakot. Úgy is lett.Csak éppen lassan csukta be.

Az olvasás megkezdésekor egyébként támadt egy olyan furcsa gondolatom, hogy ha már adventi krimikről beszélünk, én bizony a divatos naptárak mintájára fogom használni ezt a könyvet, és minden nap csak egyetlen novellát olvasok majd belőle. Mondanom sem kell, nehéz volt megállni, de így minden napomban volt valami kis izgalom. Abszolút jól funkcinált úgy is, hogy nem egyszerre daráltam be minden darabját.

Külön élmény volt az is, hogy az újabb fejezethez lapozva már előre láthattam kihez is fog fűződni a következő elbeszélés, mivel a fejezetcímek fölött kis piktogramok jelezték az adott nyomozó kilétét. Kicsit bekukucskálhattam ezáltal az adventi naptáram soron következő ablaka mögé, de nem láttam pontosan, hogy mit is kapok majd egészében. Rettentően izgalmas volt így olvasni, pedig valljuk be, egy kicsit gyerekes ötlet volt... :D


Összességében én nagyon kedveltem, és bátran ajánlom minden Agatha Christie rajongónak, biztosan szeretni fogják, illetve mindazoknak is, akik éppen csak ismerkednének a krimi műfajával, vagy magával a szerzővel, mert a rövid kis ízelítők könnyen meghozzák az ember kedvét egy testesebb regényhez, amivel még jobban el lehet merülni a hölgy művészetében.


Egy probléma nem feltétlenül megoldhatatlan attól, hogy eddig nem oldották meg.


Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, IDE kattintva megvásárolhatod a kötetet a kiadó webshopjában!




Kiadó: Helikon
Oldalszám: 304
Eredeti cím: Midwinter Murder

Megjelenés éve: 2020 (eredeti: 2020)
ISBN: 9789634795360


Fülszöveg:

Egy bögre forró tea, egy puha takaró és egy kötetre való Agatha Christie-novella. Mi más kell még a téli estékre, amikor egyre rövidebbek a nappalok és sötétebbek az éjszakák? Tomboló hóviharok, veszélyes ajándékok, méreg a portóiban és egy váratlan látogató… Ezekben az advent és újév között játszódó novellákban Agatha Christie minden híres nyomozójával találkozhatunk. Miss Marple egy gyógyszállóban tölti a karácsonyt, Hercule Poirot vidéken, Parker Pyne Mallorcán, Mr. Quin és Mr. Satterthwaite egy kastélyban, Tommy és Tuppence pedig egy vidéki fogadóban – a nyomukban pedig ott jár a halál…





Nincs is jobb, mint Agatha Christie novellákkal hangolódni a karácsonyra! A Helikon Kiadó gondozásában megjelent Adventi krimik történeteiben a krimi királynőjének összes híres szereplője felbukkan, hogy ünnepi hangulatba hozzák az olvasót. Tartsatok a Blogturné Klub bloggereivel, és nyerjetek egy példányt a kötetből!




Játékunkban ezúttal Agatha Christie műveit keressük! Az Adventi krimik oldalain számos híres szereplő bukkan fel az írónő egyéb regényeiből. Az állomásokon található idézetek alapján keressétek meg ezeknek a könyveknek címét és írjátok be a Rafflecopter dobozba.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Ha egy ház szerelmeseknek készült, szerelmeseknek kell lakniuk benne.



a Rafflecopter giveaway



BLOGTURNÉ KLUB

12.20.   Flora the Sweaterist
12.21.   Readinspo
12.22.   Spirit Bliss Sárga könyves út
12.23.   Booktastic Boglinc
12.24.   A Szofisztikált Macska
12.28.   Hagyjatok! Olvasok!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése