Sarah Pearse: A ​szanatórium


Sarah Pearse regénye az idei évem egyik legjobban vágyott megjelenése volt, ezért alig vártam, hogy belefoghassak. A lenyűgöző borító, az izgalmas fülszöveg, és Reese Witherspoon ajánlója grandiózus sztorit sejtetett, nálam azonban nem működött.

Kifejezetten érdeklődöm az olyan sztorik iránt, amiknek helyszíne Svájc, hiszen én is ebben az országban élek. Hihetetlenül izgatottá váltam, amikor megláttam a páratlanul jó hangulatú borítót, melyhez társult egy elképesztően izgalmas fülszöveg is, s én egész egyszerűen tudni akartam, mi zajlik ebben a történetben. Sajnálatomra valahogy mégsem kapott el, pedig pörgős írásról beszélünk.

Esetünkben egy fiatal, angol nyomozónő, Elin Warner mellé szegődünk, aki jelenleg meglehetősen labilis lelkiállapotban létezik sok-sok őt ért negatív esemény miatt. Hosszúra nyúlt szabadsága alatt utazik Svájcba partnerével, hogy ott öccse eljegyzési partiján vegyen részt egy újonnan nyitott, egykor szanatóriumként funkcionáló luxusszállodában.

Az ünnepséget nem várt események árnyékolják be, többek között az időjárás katasztrofálisra fordulása, mely miatt a szállót evakuálni kényszerülnek, ám egy lezúduló lavina miatt néhányan mégis ott rekednek, köztük Elin, a partnere, és az öccse is. Bár a mindentől elszigeteltség már önmagában is egészen félelmetes, kiderül, hogy a menyasszonynak is nyoma veszett, egy szállodai dolgozót pedig holtan találnak. Egész gyorsan pánikhangulat alakul ki a kicsiny embercsoportban, akik között egy őrült gyilkos bújkál. Elinre vár a feladat, hogy megoldja az ügyet, hiszen a helyi erők képtelen a helyszínre vonulni. Vajon sikerrel jár?

Ki nem szokott eltűnődni: mi lett volna, ha más irányt vesz az életem?

Hatalmas elánnal vetettem bele magam ebbe a történetbe, de a kezdeti lelkesedésem igen hamar elpárolgott. Nagyon sokáig rágódtam ezen a könyvön, pedig a szerkezete lehetővé tenné, hogy egy ültő helyben kiolvashassa az ember. Rövid fejezetekre van bontva, melyek mindegyikének végén ott lebeg valami kimondatlan, valami izgalmas, ami miatt lapozna is tovább az olvasó. Számomra pont ez volt az egyik olyan pont, ami miatt elkezdtek ellenérzéseim lenni. Nem tudtam értékelni a mini fejezetek mini függővégeit, s nagyjából oldalszaporításnak éreztem ezt a húzást.

A másik, amivel nehezen tudtam kibékülni, az maga a főszereplőnk, Elin. Olyan nőt képzeljünk magunk elé, aki gyerekkorában elveszíti az egyik testvérét, s ebből sosem tud kilábalni. Az élete minden mozzanata, kérdése akörül forog, mi is történhetett a végzetes délutánon. Gyatra lelkiállapota még ennél is mélyebben van, hiszen alig egy éve veszítette el az édesanyját, és a munkahelyén is történt ez-az, így van egy totálisan összetört, labilis főszereplőnk, akinek többet törődünk a lelki vívódásaival a kötet során, mint magával a bűncselekménnyel.


Egy idő után Elin rettenetesen kezdett irritálni, pedig már az elején sem volt éppen a szívem csücske, az pedig már csak hab volt a tortán, hogy egy olyan férfi van mellette, aki mindent elnéz neki, egy tökéletes bástya, jó megjelenéssel és anyagi háttérrel. Egy olyan ideál, amire mindenki vágyna, de egyszerűen nem létezik. Mindent megért, mindent feláldoz érte, és csak paskolgatja a nő kezét, hogy semmi baj, majd lesz jobb. Irreálisnak éreztem, és nehezen tudtam túllendülni rajta. Neheztelésem miatt egy idő után, észrevétlenül kezdtem el számtalan további apróságon is fennakadni.

Több ponton hatott számomra logikátlannak, s bár magyarázatot próbál rá adni, én mégis lehetetlennek éreztem mindazt, ami a papírra került. Elkalandoztam ezeken olvasás közben, és nem tudtam élvezni a fő vonalat, főképp, mert Elin gondolatait és kétségeit egy idő után már nem tudtam tolerálni. Oly mértékben csapongó, hogy mindenkit meggyanúsít, s lassan már hosszabb a listánk a biztosra vett elkövetőkből, mint áldozatokból.

Az emberek nem szívelik a győzteseket.

Bár a történet egyébként izgalmas lehetne, a gyilkos és az indíték szerintem erősebb kidolgozást igényelt volna. A fele tájában már megtippeltem, hogy ki is lesz az elkövetőnk, bár az indítékokat akkor még nem értettem teljesen, és azt sem, hogy random gyilkolászik, vagy van benne logika. A végén mindenre választ kaptam, az epilógus pedig második részt sejtet, de arra szerintem már nem fogok benevezni. Szomorúan tettem le, mert nagyon akartam szeretni, és talán ha nem ilyen főszereplőt kapok, akkor minden apróság felett is el tudtam volna siklani, amik most erősebb kontúrt kaptak. Borzongató és sodró, de számomra sajnos mégsem volt az igazi.


Összességében pörgős és hajmeresztő sztorit kaptam, de nekem valami hiányzott belőle. A főszereplő személyiségén nem tudtam túltenni magam, viszont ha téged jobban érdekel a sztori, mint a szereplők, akkor nagy valószínűséggel szeretni fogod. Azt pedig garantálom, hogy a gyomorforgató háttér a legerősebb idegzetűeket is meg fogja borzongatni egy picit. :)


A hazugnak legyen jó emlékezőképessége.


Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, IDE kattintva megvásárolhatod a kötetet a kiadó webshopjában!




Kiadó: 21. század
Oldalszám: 400
Eredeti cím: The Sanatorium

Megjelenés éve: 2021
ISBN: 9789635680979


Fülszöveg:

Nem akarsz továbbállni.
Vagy már nem is tudsz?
A Le Sommet baljós épület, az erdőben bújik meg, vészesen meredek hegycsúcsok árnyékában, és régóta nyugtalanító szóbeszéd tárgya. Eredetileg szanatórium volt, aztán sokáig üresen állt, csak nemrég újították fel. Luxushotelt nyitottak benne, impozáns, eldugott pihenőhelyet a svájci Alpokban – márpedig ez az utolsó hely, ahová Elin Warner menni akar. Ugyan nyomozó, de jelenleg nem jár be dolgozni, úgyhogy hirtelenjében nincs jó kifogása, miért ne fogadná el a meghívást. Isaac, az öccse – akivel egyébként Elin egyáltalán nincs jóban –, itt fogja eljegyezni menyasszonyát, Laure-t.
Elin érkezésekor óriási vihar készül. Elin már eleve nyugtalan, úgy érzi, valami nincs rendben ezzel a szállodával. Másnap reggelre pedig Laure eltűnik – Elinnek az ösztöneire kell hagyatkoznia, hogy megtalálja öccse menyasszonyát. Minél több idő telik el Laure eltűnése óta, annál inkább bepánikol a vendégsereg. Elinen nagy a nyomás, hogy felmutasson valami eredményt – miközben senki sem sejti, hogy még egy nő eltűnt. Pedig ő lett volna az, aki figyelmeztethette volna a vendégeket, hogy mindenkinek veszélyben forog az élete.





A 21. Század Kiadó jóvoltából egy igazán izgalmas, fordulatos pszichothrillert vehetünk kézbe ezúttal, amely egy sötét titkokkal teli szállodában játszódik, amely sok-sok évvel korábban tüdőszanatóriumként működött. Ezúttal hat bloggerünkkel követheted végig a nyomozást egy sorozatgyilkos után, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt a regényből.




A történetben a szanatórium egy lavina miatt megközelíthetetlenné válik, miközben egy sorozatgyilkos szedi az áldozatait. A játék során olyan regények címét rejtettük el a bejegyzéseinkben, amelyekben szintén egy elzárt, nehezen megközelíthető helyen kell túlélniük a szereplőknek. Nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni az adott regények címét.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A játékhoz tartozó betűk: a a á d i p r sz t v


a Rafflecopter giveaway



BLOGTURNÉ KLUB

11. 26.   A Szofisztikált Macska
11. 28.   Spirit Bliss Sárga könyves út
11. 30.   Kelly & Lupi olvas
12. 02.   Booktastic Boglinc
12. 04.   Könyv és más
12. 06.   Nem félünk a könyvektől


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése