Livre adventi kalendárium - tapasztalatok

livre adventi kalendarium

Utoljára kicsi gyerekként volt adventi kalendáriumom, akkor is csak a klasszikus, csokoládés változat. Idén a Könyvfesztiválon hozzájutottam a Livre budapest által, könyvmolyoknak készített naptárához, és hatalmas örömmel vetettem bele magam a nyitogatásba. Nem leszek clickbait, előre leszögezem, hogy én imádtam!

Az utóbbi hetekben több üzenetet is kaptam azzal kapcsolatban, hogy beszámolhatnék a tapasztalataimról a Livre adventi naptárral kapcsolatban, de még többet, ami arról szólt, mennyire sajnálják az ajándékokat látva, hogy ők nem vették meg, vagy hogy jövőre mindenképp be akarják szerezni, ha újra elérhető lesz. Még hollandiából is kaptam visszajelzést egy könyvmolytól, hogy ő egy másik naptárat vett meg, de sokkal jobban tetszik neki ez, mert ebben tényleg valódi könyves ajándékok kaptak helyet.

Azt fontos még elmondanom, hogy én magam rendkívül elfogult vagyok a kalendárium irányában, leginkább azért, mert nagyon kedvelem ezt a kis hazai vállalkozást, akik ráadásul korábban már meggyőztek minőségi termékeikkel. Szeretem az ízléses grafikai megoldásaikat, a lelkesedésüket, s hogy valami olyat hoztak a magyar közönségnek, amivel eddig még soha nem találkoztam, azaz egy teljesen könyvmoly specifikus naptárat.


Ez a kalendárium egy klasszikus adventi naptár, 24 ablakkal, 24 ajándékkal könyvmolyok / olvasni szerető emberek számára. A 24 kis tasakot egy rendkívül igényes, keménytáblás "könyvborító" védi, ami csodás, egyedi grafikával van ellátva. Én azonnal odáig voltam érte, remek hangulata, csodás színei vannak, öröm ránézni, hiszen nagyon esztétikus az egész.

A tasakokat könnyű volt kibontani, csupán egy kis kétoldalú ragasztóval voltak rögzítve, s ha valaki óvatos, ez azt is jelenti egyben, hogy akár jövőre újra töltheti/töltetheti magának, vagy egy közeli barátjának, szóval újrafelhasználhatóvá válik az egész, amennyiben elviseljük, hogy az egyetlen korlátunk a fantáziánkon túl a kis zacskók mérete és formája. (Ezt csak azért említem, mert szintén többen érdeklődtek, hogy vajon újra lehet-e hasznosítani a csomagolást. Igen!)

livre adventi kalendarium kibontva

Az ajándékokat tekintve voltak itt megszokott papíralapú termékek, de bőven akadt fém is a kitűzők, könyvjelző és kulcstartó által, valamint néhány egyéb kategóriába sorolahtó, úgy mint a műbőr sarokkönyvjelző, az egyedi mintás szemüvegtörlő kendő vagy éppen a mézeskalács illatú illatviasz.
A teljesség igényére vágyóknak íme egy lista az összes ajándékról, alatta pedig képes formában:

1. A reader lives a thousand lives fém kitűző
2. Négy db egyedi grafikás poháralátét
3. Öt db könyvértékelő lap
4. One more chapter fém könyvjelző
5. Mézeskalács illatú illatviasz
6. Könyves kívánságlista lap + 2500 ft értékű kupon a Livre webshopba
7. Fém kulcstartó
8. Tíz darab könyves témájú matrica
9. Érintőképernyőn is használható golyóstoll
10. Öt különböző színű jelölőcetli
11. Szív alakú sarokkönyvjelző
12. Happiness is a cup of tea & a good book fém kitűző
13. Egyedi grafikás szemüvegtörlő kendő
14. Kölcsönadást nyilvántartó lap
15. Öt db ajándékkísérő kártya
16. Könyvmintás washitape
17. Könyvespolcmintás kerámia karácsonyfadísz
18. Négy db ajándékkísérő matrica
19. Read more kitűző
20. Könyvmintás mágneses könyvjelző
21. Nyitott könyvet formázó, egyedi sütikiszúró forma
22. Karácsonyi mintás, bojtos könyvjelző
23. Két db kártya
24. Kinyitható könyves nyaklánc


Az én kedvenc tárgyaim egyike a sütikiszúró, és az illatviasz volt (ezt egész évben el tudnám viselni, annyira fenséges illata van), ugyanakkor nagyon kevés olyasmi volt csak benne, aminek nem fogom hasznát venni - mint például a kölcsönadást nyilvántartó lapocska, ugyanis SOHA nem adok kölcsön könyvet, vagy a szívecskés sarokkönyvjelző, amim már volt ezelőtt is.

Szerintem a legfontosabb szempont egy ilyen összegzés során, hogy az a bizonyos naptár, zsákbamacska doboz, és egyéb, előre nem látható ajándékokat rejtő koncepciók mennyire képesek elragadni a vásárlót/bontogatót, azaz milyen mértékű az élményfaktor. Nálam ez minden elfogultságomat félretéve is legalább 95%-os, mert egyrészt szuper minőségű dolgokat kaptam, a temékek dizájnja gyönyörű, és próbáltak úgy válogatni, hogy legyenek hasznosabb és csecsebecse tárgyak is egy-egy olvasó számára. Nálam pontosan azt érte el, amit egy ilyen naptártól várnék, mégpedig, hogy minden nap izgatottan várjam, aznap vajon mivel lepnek meg.


Számomra az egész koncepció egyetlen negatívuma az ajándékok repetitívsége. Tudom, hogy rettentő nehéz 24 eltérő meglepetést kitalálni (volt már részem hasonlóban, amikor saját készítésű naptárral leptem meg a férjemet, és rengeteget kellett agyalnom, hogy mindehová más jusson). Bár az örömöm így is nagy, még boldogabb lennék, ha több saját tervezésű dolog kapott volna benne helyet, mint a poháralátét, vagy a süteménykiszúró, s nem pedig ismétlődő ajándékokat kapunk. De persze ahány olvasó, annyi féle preferencia, s ki a fém könyvjelzőt, ki a papírt, ki a mágnesest részesíti előnyben, a készítők pedig igyekeztek mindenkinek a kedvében járni, s nem csak olcsó papírhalommal megtölteni.

Úgy vélem, nagyon egyénfüggű a megítélése ennek, és minden hasonló kivitelezésű termékcsoportnak, mert bár én személy szerint sosem értettem a feliratkozós dobozok (úgy mint FairyLoot, OwlCrate és társaik) iránti rajongást, mégis, egy kicsit átstrukturált változatot, egy adventi kalendáriumot azonnal megkajáltam. Ugyanakkor nem csak én, mert amíg én egy hónapig bontogattam, s töltögettem a videóimat az instagramra, rengeteg emberrel sikerült kapcsolódnom, akik azt adták tudtomra, hogy mennyire tetszenek nekik a tárgyak, mennyire sajnálják, hogy mégsem szerezték be, vagy hogy biztosak benne, jövőre ők is megveszik, ha ismét lesz rá alkalom.


Összességében én elégedett voltam, és nálam tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Élményt és izgalmat adott az adventi készülődés során, minden napomba csempészett egy kis vidámságot és várakozást. Úgy gondolom, pont ilyennek kéne lennie a karácsonyt megelőző időszaknak!


Az ünnep azé, aki várja


Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, IDE kattintva felkeresheted a Livre webshopját, és böngészhetsz könyves termékeik között!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése