Évösszegzés - 2021


Nem, nem látod rosszul, a naptár már bőven januárt mutat, ez pedig itt egy olyan évösszegző bejegyzés, ami nem került ki december 31-ig. Aki már régebb óta követi a blogot, az tudja, hogy ez nálam teljesen normális, s azt is elmondom, hogy miért, meg hogy mi minden volt 2021-ben. :)

Míg mások évösszegezni december 31-ig szoktak, addig én bőven át szoktam csúszni januárra. Ennek egyébként több oka is van, és nem feltétlenül csak a lustaság. Egyrészt valóban úgy vagyok vele, hogy az ünnepi időszakot megelőző hajrában már nincs kedvem még ezzel is foglalkozni, az ünnepek alatt meg inkább a család a fontosabb, mint a blog előtt ülni és mazsolázni, mi minden történt, másrészt azonban úgy vagyok vele, hogy december 31. éjfélig még annyi minden történhet... :) Jobb az egészet január elejére hagyni, akkor már tényleg mindent maximálisan át tudok látni.

Idén már harmadik alkalommal állok neki egy ilyen évösszegzőnek, és abszolút azt érzem, hogy ez az év tényleg egy csettintésre eltűnt, ráadásul igazán hullámzóra sikerült. Folyamatosan legjobb és legrosszabb élmények között lebegtem az egész év során. Magamtól nem emlékeznék különösen nagy dolgokra, így kénytelen voltam segítségül hívni mindenféle év közben használt emlékmegőrző megoldásomat, ahogy minden korábbi alkalommal is. Ha érdekel a mesélős rész, olvass tovább, ha viszont ehelyett a száraz adatok jobban érdekelnek, tekerj a bejegyzés közepére, oda summáztam a fontosabb dolgokat.


Könyves szempontból a januárom egészen eseménytelenül telt (leginkább annak örültem a legjobban, hogy olvashattam végre a Holdbéli krónikák 3. részét), könyveken túl viszont rengeteget kirándultam az év első hónapjában, és azzal is meg kellett küzdeni, hogy a hónap közepén egyetlen éjszaka alatt hullott le 35 centiméternyi, durva károkat okozó hó az országra...

Februárban kedves barátnőmmel, Andival (Andi kis könyves világa Youtube csatorna ITT) úgy döntöttünk, hogy belevágunk egy közös olvasásba, választásunk pedig Moskát Anita Irha és bőr című könyvére esett. Az évem egyik legjobb olvasmánya volt, ITT írtam róla.

Májusban megkaptam életem egyik legjobb születésnapi ajándékát, méghozzá egy Kindle e-book olvasót. Nagyon sokszor olvasok (legális) e-bookokat, viszont a szemem hamar elfárad, ezért hatalmas örömmel töltött el a kis ketyere. Azóta is az egyik legjobb barátom. Ugyanakkor ebben a hónapban veszítettem el egy közeli rokonomat is, ami eléggé megviselt. :(


Június elején, két év után végre először látogathattam meg a családomat. Szuper élmény volt végre megölelni az édesanyámat, viszont az örömbe üröm is vegyült, ugyanis amikor hazafelé tartottunk, a 15 órás utunk utolsó 20 percében őrületes jégeső kapott el minket. Golflabda méretű jég záporozott, és jelentős kár keletkezett az autónkban is. Ugyan javítható volt, de az "élményt" még az ellenségemnek sem kívánnám. :(

Ugyan az egész évemet átszőtte rengeteg kirándulás, és madarak fotózása, de ebben a hónapban egy egészen különleges élmény is ért. Vadon élő fenyőszajkókkal tudtam megbarátkozni, és kézből etetni őket. Felejthetetlen élmény volt. ^^


Július egésze szinte arról szólt, hogy nyaralás címszó alatt felfedeztük Svájcot, és brutál sokat kirándultunk. Augusztus elején pedig szintén volt egy közös olvasásom Andival, ezúttal Paolo Bacigalupi: Hajóbontók került sorra. Nem kifejezetten tetszett, de azért átküzdöttem rajta magam, Andi viszont nem volt rest félbehagyni. :D Nem ártana példát vennem róla időnként. ;)

Novemberben ért az év legnagyobb megtiszteltetése, ugyanis az antikvárium.hu 20 éves születésnapi eseményének egyik nagykövete lehettem. Egy héten keresztül rengeteg kedvezmény, nyereményjáték, és játékos feladat várt a résztvevőkre. Több másik nagykövettel is remekül összebarátkoztam, és igazán közel kerültünk egymáshoz. Nagyon sokat kaptam ettől a lehetőségtől, amiért örökké hálás leszek. ^^


Kihívások terén 2021-ben is megpróbálkoztam Lobo, azaz Tünde Várólista csökkentős kihívásával, amit idén is pont ugyanúgy elbuktam, mint a korábbi nem is tudom már hány évben. Viszont most voltam hozzá a legközelebb, ugyanis 10 könyvet sikerült elolvasnom az előre meghatározott listámról. S hogy miért nem toltam le akkor már azt a hiányzó két könyvet, ha ennyire kicsin múlt? Tulajdonképpen azért, mert egyrészt minden más fontosabb volt nála, másrészt pedig nem akartam muszájból olvasni, csak azért, hogy azt mondhassam, ez is sikerült. Ez minden évben egy játék számomra, hogy lássam, mennyi akaraterőm van, nem pedig teljesítménytúra. :)

Előszőr vettem részt ciemat kihívásában, mely a magánkönyvtár éve címre hallgat, és értelemszerűen a magánkönyvtár olvasatlan könyveit kell benne olvasni. itt is elég közel jártam a célhoz, 8/12 lett az eredményem, és pont ugyanazért nem erőltettem, mint a Várólista csökkentést. :) Szép eredmény ez így is, hiszen nagyrészt hangulatolvasó vagyok, s nem biztos, hogy az év minden szakaszában kedvem lesz azokhoz, amiket még előző év decemberében válogattam.

Szintén megpróbálkoztam ebben az évben is csucsorka, azaz Orsi kihívásával, melynek célja a magánkönyvtár olvasottságának növelése, méghozzá 20%-kal! Nem kis vállalás, de nem is teljesíthetetlen, ellenben olyan szégyentelenül sok új könyv került hozzám ebben az évben, hogy hiába volt az olvasásaim 2/3-a magánkönyvtári olvasatlan, mégis mindössze 1%-ot sikerült növelni az előző évhez képest. Talán ez az egy kihívás töltött el csalódottsággal, mert itt világosan megmutatkozott, hogy nem sok akaraterőm volt a rengeteg akció közepette. :(

Mindhárom kihívással megpróbálkozom majd 2022-ben is, valamint ezen felül szeretnék majd becsatlakozni a Könyv kemping Readathonba, illetve a Papírtéglák projektbe. Utóbbi első körben a Gyűrűk urával foglalkozik, és 1-1 hónap lesz a 3 könyvre. :) Remélem mindegyiket sikerrel zárom majd, egyelőre nagyon motiváltnak érzem magam.


Ugyan ezeknek a kihívásoknak a 100%-os teljesítése nem volt kimondottan célom, de néhány "fogadalmam" azért akadt. Egyrészt szerettem volna többet olvasni, mint az előző évben, ami sikerült, mert tavaly 80 könyvet olvastam, idén pedig 81-et, viszont oldalszámok tekintetében mindez 4000 oldallal többre rúg. Nyilván nem a számokért olvasok, hanem az élményért, de be kell látnom, hogy motiválnak az eredményeim.

Szerettem volna továbbá kevesebbet költeni könyvekre, mint tavaly, amit néhány ezer forintos összseggel, de elbuktam, és szerettem volna azt is, ha kevesebb kötet kerül a háztartásba, mint tavaly, de bizony ezt is elbuktam. (Főként annak hála, hogy úgy döntöttem, össze akarom gyűjteni az összes Agatha Christie regényt... :D) Furcsa lehet, hogy olvasóként nem akarok sok könyvet felhalmozni, de egyrészt kevés a helyem, másrészt észrevettem, hogy sokszor inkább a gyűjtőszenvedély hajt, mint hogy tényleg olvasni akarjak egy-egy könyvet, ezért kénytelen leszek magam szankcionálni az új beszerzések tekintetében, hogy 2022-ben ne kerüljön hozzám ismét több, mint 100 könyv...


Az összes beszerzésem 2021-ben.

Blog szempontból nem akartam korlátozni magam semmivel, szimplán minden évben annyit szeretnék elérni, hogy legalább évi 52 bejegyzés kikerüljön. Ez heti egy lenne, ám ezúttal is akadtak hetek, amikor egyetlen bejegyzés sem született, és olyan is, amikor 4-5. Összesen 55 bejegyzést írtam 2021-ben, amivel én maximálisan elégedett vagyok. :) Vannak terveim a jövőre az értékelések kivételével is, reméljük a szabadidő megsegít majd 2022-ben.

Ebben az évben is több kiadóval és az Antikváriummal is együtt dolgozhattam, amiért rendkívül hálás vagyok, és köszönöm nekik a bizalmat, támogatást. :)

Összességében nagyon hullámzó évem volt, minden rettentően rossz dolog mellé társult egy elképesztően jó, és fordítva is. Jutott rengeteg svájci kirándulás, két év után családlátogatás, rengeteg szuper olvasmány, és új kapcsolatok is. Talán csak abból a szempontból vagyok csalódott, hogy nagyon elkanászodtam, és túl sok új könyvem lett, de ezt leszámítva semmit nem bánok. :) Gyere 2022, kíváncsi vagyok, mit tartogatsz!


Aki jobban szereti a statisztikai adatok böngészését, annak itt kezdődik a kánaán. :D Minden vastag betűvel szedett rész egyben link is, így ha bármi bővebben is érdekel, csak kattints rá!

STATISZTIKA MOLY ALAPJÁN:

• Összesen olvasott könyv: 81
(ebből 18 manga, 7 mesekönyv, 0 áthozott 2020-ból)
• Félbehagyott: 0
• Elolvasott oldalak: 22.056
• Leghosszabb elolvasott könyv: Moskát Anita: Irha és bőr, illetve V. E. Schwab: Addie LaRue láthatatlan élete / 608 oldal

• 2020-ban szerzett könyvek összesen: 119
• Mindebből el is olvasott: 51
• Megváltam tőlük: 5 (szabad polcokra kerültek)
• 10+1 kedvenc könyvem 2021-ből: Katt ide!
• Kedvenc borítóim:


STATISZTIKA SNITT ALAPJÁN:

• Megnézett filmek: 22 (valahogy nem volt kedvem filmeket nézni)
• Kedvenc filmek:
David Attenborough: Egy élet a bolygónkon (kimondottan elgondolkodtató, és remekül kiegészíti a könyvet, amit szintén jó szívvel ajánlok)
• Kedvenc animációs filmek:
Raya és az utolsó sárkány
Luca

• Megnézett sorozat epizódok: 368 (+ néhány külföldi sorozat, amiket még lusta voltam felvinni az adatbázisba. :D)
• Kedvenc sorozatok lettek:
A nagy pénzrablás (Annyira okos, akciódús és szórakoztató, hogy az valami fenomenális. Bár az ötödik évad szerintem egy picit meseszerűre sikerült, de tökéletes lezárást adott! Imádtam!)
Lupin (Szintén nagyon okos, és szórakoztató sorozat.)
Sweet Tooth (Kedves, de mégis megrázó történet, enyhén emlékeztet Moskát Anita Irha és bőrére. :D)


STATISZTIKA GREMLIN ALAPJÁN:

• Hozzám került társasjátékok: 0
• Hozzám került konzol játékok: 2 (ebből kijátszva: 2)


2 megjegyzés:

  1. Nem is baj, hogy átcsúszik az évösszegzés - én minden évben megfogadom, hogy elkezdem év közben írni, hogy ne az utolsó napokban üljek felette órákat, de nem jött össze eddig :D
    Remélem idén már jobb éved lesz és elkerülnek a veszteségek :( <3

    A könyvkupac csodálatos, hány óra munkája volt elrendezni? :D

    Idén sok szuper kirándulást kívánok neked és remek olvasmányélményeket! Mindig várom a bejegyzéseidet is - minőségi munka a fotók és az írásaid egyaránt! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idén én is gondoltam rá, hogy majd előre elkezdem írogatni az apróságokat, de aztán elvetettem. Jobb egyben végigpörgetnem mindent. Igaz, hogy sok idő, de nagyobb az élmény is, amikor összesítek. :D Bízom benne én is, hogy jövőre már nem kell ennyi rossz dologról is beszámolnom. :( <3

      A vicces az, hogy lepakolással, és visszapakolással is 45 perc alatt megvoltam az egésszel. Ellenben a zsúfolásig tömött könyvespolcommal már nehezebb dolgom lenne. :D

      Köszönöm a dicséretet, igazán jól esik tőled! Bízom benne, hogy továbbra is szolgálhatok majd értékes tartalommal. ^^

      Törlés