Évösszegzés 2023


A január nálam mindig az év hétfője, s az ünnepi pörgés után sok időre van szükségem, hogy visszarázódjak a szürke hétköznapokba. Ilyenkor mindig úgy érzem, sem időm, sem energiám nincs még arra, hogy elkészítsem az évértékelő bejegyzéseket. No, de attól még az óév eredményei nem szaladnak el, hogy december 31 helyett csak januárban kerülnek összegyűjtésre. :D

Rá kellett jönnöm arra, hogy hiába próbálkozom minden évben a tiszta lapokkal, a teljes lezárással, számomra valahogy túl nagy stresszt okoz az, ami másnak éppen a kielégülést hozza meg. Decemberben még azon agyaltam, mégis hogyan hangoljak össze mindent ahhoz, hogy az összes megkezdett könyvemet befejezzem, de igen gyorsan világossá vált, hogy a könyvek nagy része vagy átcsúszik 2024-re, vagy kényszeres félbehagyásokkal lesz tele a molyprofilom... Persze szép egy üres molyfelület az új évben, amit aztán megannyi jósággal lehet feltölteni, én mégis úgy döntöttem, ezt most kihagyom.


2023 vége abban erősített meg, hogy egészen egyszerűen tudjak elengedni. Nem csak a maximalizmust, de évekig dédelgetett, jónak tűnő ötleteket is, hogy aztán új, előrébb mozdító dolgokba fektethessem az energiáimat ahelyett, hogy visszatartanám saját magamat.

S hogy miért csak január elején készítek én el minden efféle összegzést (az időhiányon túl)? Akik rendszeres látogatói a blogomnak, már jól tudják, hogy szeretek kivárni, hiszen még december 31-én is érhet olyan könyvélmény, amit mindenképpen bele akarnék írni az összegzésembe, de aznap ilyesmire éppen már nincs időm (azoknak meg maximális tiszteletem, akik év közben, apránként tudják összeírogatni az összegzésüket). 2023-ban pont volt még egy remek évvégi élményem, de erről majd kicsit lentebb... :)


Újabb olyan év volt 2023, ami úgy robogott el mellettem, mint egy gyorsvonat. A legtöbbször azt éreztem, hogy semmi energiám nincs olyan tevékenységekre, amik korábban a rutinomat képezték, s csak az év utolsó napjaiban realizálódott, hogy mennyi mindennel nem foglalkoztam egy teljes éven át (mint az élménynaplóm vezetése, amit utólagosan, apránként elkezdtem pótolni, mert sajnálnám, ha elmaradna). Vélhetően nem ártana egyébként hálanapló írásába fognom, mert ha csak úgy visszagondolok az előző évre, azt mondanám, nem történt semmi kiemelkedő, pedig mennyire nincs így! Amint elővettem az emlékezést segítő instagram archívumot, a telefonom fotóit, s azt a pár havi jegyzetet, amit év közben azért felvéstem egy füzetkébe, máris rádöbbentem, hogy mennyire alulértékeltem 2023-at.

Minden, ami ebben a bejegyzésben helyet kap, nem dicsekvés/nagyzolás/bántás jelleggel született, csupán szeretném megőrizni az emléküket, s összeszedni mindazt, aminek örülhettem a 2023-as évben. Részben szeretném megmutatni magamnak, mennyi mindenért lehetek hálás, részben pedig azok kíváncsiságát kielégíteni, akik minden évben olvassák és várják ezeket a posztjaimat. Köszönet nekik!


Januárban derült égből villámcsapásként érkezett meg az előre kitervelt kis játékaim mellé a Read Christie 2023, avagy a hivatalos Agatha Christie olvasós kihívás, melyben minden hónapban egy előre meghatározott AC könyvet kellett elolvasni. Az első könyvet rögvest párban olvastam egy kedves barátommal, Andival, ami rendkívüli módon feldobta a nyomozást, hiszen folyamatosan megbeszéltük az elméleteinket a gyilkos kilétéről. Azt azonban már ezen a ponton el kell áruljam, hogy a 12 könyvből mindössze 7-et tudtam abszolválni az év végére, viszont csöppet sem bántam meg, hogy belevágtam.

Ebben a hónapban nyertem egy könyvet, a Szívem egy bezárt bódét is az instagramon, amit még azóta sem sikerült beütemeznem, na de majd 2024-ben! ;) A legszívszaggatóbb emlékem viszont az, hogy egy kedves barátom, Barbi nekem ajándékozta S című, általam nagyon vágyott kötetét. Hatalmas becsben tartom (annak ellenére is, hogy hanyag a fordítói/szerkesztői munka), és örökké hálás leszek érte! ♥

Nem elhanyagolható tény, hogy az év első hónapjában bekattant egy olyan őrültség az évre, amit nagyjából már akkor elbuktam, amikor kitaláltam, de mégis ki kellett próbáljam... Az az ötletem támadt ugyanis, hogy én bizony színek szerint fogom megtervezni az évemet, s még word dokumentumot is összeállítottam hozzá, hogy szépen látszódjon a molyprofilomon is a színes eredmény. Néhány hónapig voltam csak képes tartani ezt az elképzelést, de végül nem boldogultam vele.
Egyrészt nagyon hasznos volt, hiszen olyan könyveket is leemeltem végre a polcom olvasatlan részlegéről, amikhez nem mostanában nyúltam volna (vagy talán soha), másrészt viszont, talán nem meglepetés senkinek, borzasztóan bekorlátozza az embert, ami egy idő után nyomasztóvá tud válni. Minden esetre vicces próbálkozás volt, egy darabig biztosan nagyon élveztem. :D


Februárban ebben az évben is részt vettem a Könyvkemping olvasási maratonon, hogy egy kicsit megpörgessem az évemet, s ezt sikeresen teljesítettem is, bár annyira nagyon megúszósra vettem a figurát, hogy talán kár is felemlegetnem... :D Viszont a februárom egyben a nagy kihívásteljesítős hónap is volt, hiszen szintén sikerült "kivégeznem" a várólista csökkentős és magánkönyvtár éve listáimat.
Ebben a hónapban volt egy szuper együttműködésem a Livre Budapesttel, akik szuper könyves termékeket árulnak, valamint volt ismét közös AC olvasásom is Andival, ami nem kifejezetten nyerte el a tetszésemet. Sajnos Tommy és Tuppence nem a kedvenceim, de az olvasópartneremnek sem... :D
Az év második hónapjában elkezdtem havi rendszerességgel Harry Potter témájú képeslapokat küldözgetni egy-egy szerencsés instagram követőmnek, ami nagyon feltöltött. Imádom a klasszikus levelezést, s ezzel egy kicsit le tudtam lassítani az állandóan rohanó időt magam körül.

A márciusomat két dolog uralta. Az egyik a Hogwarts Legacy című játék, amibe több mint 80 órát öltem bele, és hihetetlen élmény volt. Azt az érzést hozta, mintha tényleg megkaptam volna a levelemet Roxfortból, és körbekalandozhattam az egész birtokot. Részemről mondjuk egy kicsit kevés küldetés jutott bele, még szívesen barangoltam volna feladatokat teljesítve, de így is maradandó élményt adott.
Másik fontos tényező pedig az, hogy új szemüveget kaptam, ami egy olyan embernél, aki már 15+ éve szemüveggel él, nem egy nagy esemény, hiszen állandóan cserére szorul, de 2023-ban nem csak a dioptriám, de a cilinderem is óriásit változott, így az optikus által saccolt két nap, de még az internet által állított két hét sem volt elengendő ahhoz, hogy megszokjam. Nagyjából két hónapig keserítette meg az életemet, mire összebarátkoztunk, és rendesen olvasni is tudtam anélkül, hogy megfájdulna a fejem... (Megnyugtatok mindenkit, ellenőrizve volt, minden rendben volt a szemüveggel, szimplán szerencsétlenebb kategóriába estem a megszokást illetően. Olyan ez, mint az érzékeny bőr, vagy a laktórintolerancia. Valakinek szerencséje van, valakinek nincs... :D)


Áprilisban leginkább annak örültem, hogy hatalmas nagy pakk könyvem érkezett otthonról a családtól, ami egyben üröm is, hiszen már ekkor nem volt hová pakolnom az új könyveket, pedig hol volt még az év vége, meg a további beszerzések, amit az akkori énem még nem is sejtett... :D
Ebben a hónapban volt egy remek együttműködésem is egy nagyon kedves hazai alkotóval, Praclival, aki nem csak zseniális könyves témájú, és egyéb vicces holmikat készít. Tőle származik a legjobb pólóm a világon, "Könyveim > Te" feliratal. :D

Májusban már kezdtem érezni, hogy ebben az évben valahogy mindennel el vagyok úszva. Tornyosultak csak az olvasott, bemutatásra váró könyvek, amikről szerettem volna blogbejegyzésekben beszámolni, de végül maximum egy moly értékelés készült róluk az év utolsó napjaiban, vagy még annyi sem. Nem adtam fel a reményt, hogy ezeket idén feldolgozom, de tény, hogy jobb időmenedzsmenttel kell majd dolgozzak, ha nem akarom, hogy az egész 2024-es évem tűzoltásból, s az elmaradások pótlásából álljon.
A hónapban megtartottam a szokásos születésnapi nyereményjátékomat is, ezúttal egy nagyon kedves erdélyi alkotótársam, Timi termékeivel kiegészítve, ami rendkívül sikeres volt a követők között, mi pedig nagyon örültünk, hogy örömet okozhattunk.


Júniusban két nagyon megtisztelő, és szívemnek kedves felkérésnek tehettem eleget, mégpedig közreműködhettem az Antikvarium.hu felületein a tartalmaimmal, valamint együtt népszerűsíthettem az olvasás a Libri 20 perc olvasás kampányában. Míg az előbbinél én választhattam meg a tartalmaim témáját, s ezáltal az ismeretterjesztő könyvekre fókuszálva írtam ajánlókat, addig a másiknál remek kihívásokkal mozgathattam meg a fantáziámat, s minden nap szuper könyveket ismerhettem meg olvasótársaimmal együtt egy-egy beleolvasó alapján.
Kihívások terén belevágtam Andi barátnőmmel egy molyos társasba, ahol "nevelnünk" kellett egy állatkát is. Remekül szórakoztunk közben, nagyon élveztük a közös játékot, s ha lesz még ilyenre lehetőség, biztosan belevágunk majd újra!
Egy nagyon aranyos levelem is érkezett ebben a hónapban, melyet egy barátomtól, Bettytől kaptam, amibe Koreából származó apróságokat rejtett. Azóta sem mertem használni azt a gyönyörű könyvjelzőt, mert rettentően féltem. ♥
Illetve júniushoz köthető még "belföldi" nyaralásunk is, ahol rengeteg svájci helyet jártunk be újra, ahol már korábbi években jártunk, de szerettünk volna visszatérni. Hatalmas élményekkel gazdagodtunk, s idén sem hagyhattuk ki, hogy állatokat tömjünk tele kajával, szóval a tavalyi mormoták után idén a mókusokat hizlaltuk, valamint a vad fenyőszajkókat kezdtem kézi etetésre idomítani. ^^


Július csupa mélység és magasság volt. Míg az egyik pillanatban az egészségemért kellett aggódni sérülés miatt, a másikban olyan megtisztelő felkérést kaptam, amire azóta sem találok szavakat. 2023-ban ugyanis én lettem a PesText fesztivál fotós segédje, s elláthattam őket kreatív kéréseiknek megfelelő képekkel. Persze erről csak szeptemberben számolhattam be, de a július vége, és a teljes augusztus is ezekkel a munkálatokkal telt. Hihetetlenül élveztem, rengeteget tanultam, fejlődtem, és óriási élményt adott. Ezúton is hálás vagyok a felkérésért!
Hónap végén újra megejtettünk egy közös AC olvasást Andival, ezúttal a Nyaraló gyilkosokat, ami sokkal jobban tetszett mindkettőnknek, mint a Cinkostársak, de nem annyira, mint a Cipruskoporsó januárban. Én bízom benne, hogy '24-ben folytatjuk ezt a szokást, nagyon élveztem a közös olvasásokat.
Továbbá hó végén kezdődött meg az új szenvedélyem, a koreai sorozatok! ♥♥♥ Évek óta hallgatom közeli ismerősöktől, barátoktól, hogy kezdjek már bele ázsiai sorozatokba, mert mennyire jók. Fogadtam folyton az ajánlásokat, de egészen eddig tartottam tőlük. Aztán beléptem a világukba, és rájöttem, hogy mindig is ez hiányzott az életemből! Az éves sorozatos toplistámat ezek teszik ki, annyira magukkal ragadtak! Kicsit lentebb írok majd róluk pár sort!


Szeptemberben végre bemutatásra kerülhettel a képeim, amiken dolgoztam, beszereztem pár ritkább, vágyott kötetet, és jártam egy elképesztően jó trópusi állatparadicsomban, ahol lepkék és lajhárok között sétálgathattam, ellenben nem tudta felülmúlni semmi azt, hogy VÉGRE haza tudtam utazni egy könyves eseményre, s ha csak pár óráig is, de részese lehettem a 28. Nemzetközi könyvfesztiválnak is!!! Nem csak beszívhattam a könyvillatot, de érezhettem a tömegnyomor melegét, és egy féltucat olyan ember vált a valóságom részévé, akik eddig csak az internet egy-egy eldugott szegletében léteztek. ♥ Elképesztően feltöltött a könyv és adventi kalendárium zsákmányolás, az ismerkedés, pajtizás, az illatok, a színek, a fények, s minden, ami egy ilyen eseménynek része. Még most is, ahogy így visszaidézem, az évem egyik legboldogabb napja volt szeptember 30-a. Remélem, máskor is lesz még alkalmam részt venni!

Októberben leginkább ritkaságok jó áron történő megvásárlásának örültem, valamint szabadpolcos szerzeményeknek, de más szempontból eseménytelen időszak volt, novemberben viszont az is feltöltött, hogy az egyik svájci könyvesboltlánc egy szuper kezdeményezéssel rukkolt elő. Az ország több pontján polccal ellátott óriásplakátokat állítottak fel, és több tízezer könyvet helyeztek ki, melyek ingyen elvihetőek voltak.
Emellett novemberben volt lehetőségem együttműködni egy magyar alkotóval, Judittal, aki az ArtiStamp könyvpecsétek készítője, s nem csak én, hanem egy szerencsés instakövetőm is saját exlibris pecséttel gazdagodott általa. ♥♥


A december -10 fokos hideggel, és rengeteg hóval köszöntött rám, viszont olyan mennyiségű energiával és lelkesedéssel bírt, amit szerintem egész évben gyűjtöttem. :D Imádtam ezt a hónapot, mert valahogy minden a helyére kattant, és úgy vártam minden napját, mint egy kisgyerek a karácsonyt. Ez legfőképpen a könyvfesztiválon beszerzett Livre adventi kalendáriumnak volt köszönehető, amit minden nap videókban bontogattam ki az instagramon, de annak is, hogy részt vettem a Blogturné Klub titkos karácsonyi ajándékozásán, és annak is, hogy rengeteg társasjátékot és szórakoztató terméket szereztünk be az ünnepi időszakra. (pl. a gigasok alkotóelemből álló Homályrév: Az oroszlánfalka társast, és szabadulószobás, fejtörős könyveket, amikről ITT írtam már)
Ebben a hónapban döntöttem el azt is, hogy 2024-ben sajátkészítésű olvasónaplót szeretnék vezetni, amihez rengeteg alkotóelemet szereztem be, illetve a kaptam egy Libris Könyvről könyvre olvasónaplót is, amit szintén vezetni szeretnék majd, bár más szempontok mentén, mint a sajátot. ^^

Ez az időszak, mint már korábban említettem fent, az elengedésre is megtanított. Rengeteg ötletem, tervem volt, kitaláltam, hány posztot teszek majd közzé a két ünnep között is az instagramon, hogy lesz majd szilveszteri, és sokkal hamarabb összegző posztjaim, de végül ráébredtem, hogy szeretnék töltődni, pihenni, s más dolgokra időt szánni. A könyves tartalomgyártásom nagyon sokszor átmegy fanatizmusba, amikor semmi mást nem látok magam előtt a szabadidőmben, csak ezt, de ezen szeretnék lazítani. Ezzel párhuzamosan nem csak a tartalomgyártást tudtam elengedni, de azt is, hogy tiszta lappal nyissam meg az új évet, hogy kötelezően befejezzek, vagy félbehagyjak mindent ennek érdekében. Jelzem, nem dőlt össze a világ, hogy két megkezdett olvasással léptem át az új évbe, de eddig valamiért ez lebegett előttem. :D

A legszuperebb élményem egyébként az óév utolsó napján ért, amikor úgy éreztem, pozitív gondolatokkal szeretnék átlépni 2024-be, s ezért előkaptam James Norbury Nagy Panda és Kicsi Sárkány kötetét. Olvasás után döbbentem rá, hogy már alig hiányzik valamicske a molyos statisztikám szerint a 20.000 elolvasott oldalhoz, így hirtelen ötlettől vezérelve tartottam egy szilveszteri Norbury napot, s végigolvastam mindhárom eddig megjelent könyvét újra. Rendkívül jól estek a gondolatai, ami újfent megerősített abban, hogy többször kell spontán olvasnom, és abban is, hogy többször vegyem elő JN könvyeit. :D


Kihívások terén 2023-ban is belevágtam Lobo, azaz Tünde Várólista csökkentős kihívásába, amit az előző évhez hasonlóan, szintén sikerült teljesítenem. Ezúttal az előre kiválasztott 24 könyvből (12 alap, és 12 csere) 18-at el is olvastam, ami az eddigi legjobb eredményem. Van olyan kötet, amit ebben a kihívásban görgetek már évek óta magam előtt, de 2024-re már nem fogom újra magammal vinni. Ideje elengednem azt, ami nem megy, hátha akkor majd több kedvem lesz hozzá. :D

Harmadik alkalommal vettem részt ciemat kihívásában, mely A magánkönyvtár éve címet viseli, és a magánkönyvtár olvasottságának növelésére ösztönöz. Az előre meghatározott 15 könyvből 12-t kell teljesíteni, amiből 2023-ban mindössze egyet nem olvastam, ami messze felülmúlta a várakozásaimat, pláne, hogy már februárban megvoltam a teljesítéssel.

Szintén újra elindultam csucsorka, azaz Orsi kihívásán, melyben legalább 5%-kal kellene növelni a magánykönyvtári olvasottságot. Időközben a tulajdonosi jogok ugyan máshoz kerültek, de ettől még lelkesen folytattam az olvasást. Év elején 48%-ról indultam, és év közben sikerült megugranom az 53%-ot (de csak azért, mert lassan értek el hozzám az újonnan vásárolt könyveim, s közben haladtam a polcomon lévőkkel). Viszont olyan hörcsögölést végeztem ebben az évben, hogy 2023-at 47%-os magánkönyvtári olvasottsággal fejeztem be. Ezen mindenképpen szépítenem kell az új évben.


Váratlanul jött az elhatározás januárban, hogy én bizony belevágok a Read Christie 2023 hivatalos AC olvasós kihívásba is, melyen 12 előre meghatározott könyvett kellett volna teljesíteni. Ebből végül csak 7 sikerült, de így sem tartom kudarcnak, hiszen AC rendkívül hosszú életművéből újabb adagot sikerült kipipálnom. :)

Nagy vágyam volt még, hogy teljesítsek egy mangákhoz kötődő kihívást, a Befejezett manga sorozatokat, melyben legalább 2 sorozatot kellett végigolvasni, amik összesen minimum 30 kötetet adnak ki. Ezt egy kicsit túlteljesítettem, több, mint 40 kötetem lett végül a kihívásra (bár nem csak az idei évből szemezgethettem), és sikerült találnom egy remek soroaztot, a Dr. Stone-t. Egy ehhez a ponthoz kapcsolódó mellékes kihívás éppen csak nem lett meg, avagy hogy megszerezzem a molyos mangarajongó kitüntetést, de már csak 8 kötetre vagyok a sikertől. Idén ezt biztosan be fogom zsebelni! :)

2024-ben szintén részt veszek a Várólista csökkentésen, A magánkönyvtár évén, és a Read Christie 2024-en is, viszont az olvasottságot 5%-al növelős kihívást ezúttal elengedem. Helyette a moly éves terv funkciójában határoztam meg magamnak kisebb feladatokat, mint elolvasni a felhalmozott Helikon Zsebkönyvekből legalább 10-et, és a magánkönyvtáram olvasatlan köteteiből legalább 30-at. Ezek mellett pedig, mint említettem, a mangarajongó kitüntetéshez szükséges 8 mangát szeretném még mindenképpen elolvasni ebben az évben, és egy olyan fogadalmat is hoztam, hogy sokkal több recenzióra fogok nemet mondani, mert mindig úgy érzem, hogy bár érdekelnek a felajánlott könyvek, csak felborítják a terveimet, az időbeosztásomat, és általában az lesz a vége, hogy folyamatos el- és lemaradásokkal küzdök...
Bízom benne, hogy a legtöbb magamnak támasztott elvárásomnak, kihívásomnak meg tudok majd felelni, de leginkább abban, hogy csak szuper könyveket fogok majd olvasni az év során. :)


2023-ban szakasztott ugyanazok voltak a céljaim, mint az előző években, avagy szeretnék többet olvasni az előző évnél (ez 15 könyvvel lett több, de 1000 oldallal kevesebb), és szerettem volna kevesebbet is költeni könyvekre, mint tavaly. Főként használtan vásároltam, és leginkább azért, mert "később úgyis drágább lesz", emiatt 35 kötettel több került be a lakásba, mint tavaly, avagy összesen 163 (ebből 10 még otthon várakozik, hogy elutazzon hozzám, de mivel '23-ban vettem őket, ide számolom), viszont ez nagyjából fillérrel pontosan ugyanakkora összeget emésztett fel, mint az előző évben. Azt hiszem, jó üzleteket csináltam, ha 35-el több könyvért ugyanannyit fizettem az infláció kellős közepén.
Arról ne is beszéljünk, hogy eredetileg arról volt szó, hogy 100-nál több könyv nem kerülhet be a háztartásba... Túl jó áron találtam ritkaságokat, így nem engedhettem meg a nem vásárlást, de 2024-ben mindenképpen szeretném leválogatni a könyveimet, és egy nagyobb részétől megválni, hogy ne legyek ennyire hörcsög... (Ez persze hozni fogja magával a tovább csökkenő olvasottsági százalékot, hiszen leginkább olvasott könyvektől válnék meg, de ezen majd akkor aggódom, ha elérkezik... :D)

Röviden az a fogadalmam, hogy kevesebb könyv kerüljön hozzám, mint az előző évben, és kevesebbet is költsek, nem valósult meg, így 2024-re nem is fogadom meg, csak erősen reményekdem bennük. Illetve igyekszem terápiásan is megdolgozni mindezt, hiszen gyanítom, valamilyen elfojtás következménye a könyvek halmozása. Szeretnék jóval tudatosabb lenni az új évben, és fejlődni ilyen területeken.

Blogolás tekintetében nem volt kiemelkedő év 2023, mivel többször is úgy éreztem, hogy nincs elegendő energiám az életem minden területét és hobbiját menedzselni, emiatt a blog némileg háttérbe szorult, és parkoló pályára került. Összesen 24 posztom készült, ami messze elmarad az általában tervezett heti legalább egy bejegyzéstől, de igyekeztem ezeket szépre és tartalmasra elkészíteni. '24-ben lesznek az előző évből áthozott pótlásaim, de új könyveket is szeretnék szép számmal ajánlani. A januári lelkesedésem mindig hatalmas, meglátjuk majd, mennyire tartok ki év közben... :D


Összességében nagyon hullámzó év volt 2023, ahol hatalmas magaslatokat, és iszonyatos mélységeket is megéltem. Hol rengeteg energiám volt, hol semennyi. A jövőben mindenképp szeretném ezt kiegyensúlyozni, és nagy kilengések nélkül hódolni a hobbijaimnak, mielőtt a kiégés fenyegetne. Szeretnék sokkal tudatosabb lenni, elengedni mindent és mindenkit, amik és akik nem visznek előre, s olyanokkal körülvenni magam, akik motiválnak. Jó úton jártam már az év vége felé, de még messze a célom! :)
Maxi respect, ha eljutottál idáig, és hála érted, hogy itt vagy és olvasod az írásaimat! Remélem, 2024 mindannyiunkhoz kedves lesz, és sok boldogsággal telik majd. :)


Aki jobban szereti a statisztikai adatok böngészését, annak itt kezdődik a kánaán. :D Minden vastag betűvel szedett rész egyben link is, így ha bármi bővebben is érdekel, csak kattints rá!


STATISZTIKA MOLY ALAPJÁN:

• Összesen olvasott könyv: 116
(ebből 36 manga, 25 mesekönyv, 0 áthozott 2022-ből)
• Félbehagyott: 2 (nem rosszak, csak több időt kell rájuk szánnom jövőre)
• Elolvasott oldalak: 20.068
• Leghosszabb elolvasott könyv: Ahol csak a madár jár / 416 oldal

• 2023-ban szerzett könyvek összesen: 163 (10 még úton)
• Mindebből el is olvasott: 36 (1 már januárban)
• Megváltam tőlük: 1 (ennél biztosan több, de idén elfelejtettem vezetni, csak egy elajándékozottra emlékszem)
• 10+1 kedvenc könyvem 2023-ból: Katt ide!
• Kedvenc borítóim az évben:


STATISZTIKA SNITT ALAPJÁN:

• Megnézett filmek: 28 (pont annyi, mint előző évben)
• Kedvenc filmek:
 Idén nem láttam olyan filmet, ami nagyon maradandó nyomot hagyott volna, és szívesen ajánlanám.
• Kedvenc animációs filmek:
 Szintén nem találtam kiemelkedőt.

• Megnézett sorozat epizódok: 912 (+ néhány külföldi sorozat, amiket még lusta voltam felvinni az adatbázisba. 2023-ban rájöttem, hogy sokkal több minden fent van az adatbázisban, mint gondoltam. Valamiért a moly szigorához vagyok szokva, ahol nem kaphat minden is saját adatlapot.)
2023-ban elképesztően rákaptam a koreai sorozatokra, az egyik legjobb döntés volt belenézni néhányba. A legjobb sorozatélményeimet adták!
• Kedvenc sorozatok lettek:
Hív az idő (Romantikus, időutazós, koreai dráma. Eeeelképesztően jó!)
A napfény jótékony hatása (Zseniális és érzékeny koreai sorozat egy pszichiátria mindennapjaiból, dolgozókkal, gondozottakkal, pszichés betegségekről, feldolgozásról... Csak ajánlani tudom!!)
One Piece (Régóta érdekelt a manga, így belenéztem a Netflix sorozatba is. Hihetetlenül élveztem, nagyon szórakoztató, szóval kénytelen leszek belekezdeni a 80+ részes mangájába is... :D)
Tengerparti szerelem (Szintén koreai, cuki, romantikus, s bár a főszereplő csaj kissé irritáló, mindenki más nagyon szerethető, és tele van fontos témákkal.)
Celeb (Koreai dráma, nem kevés világszintű társadalomkritikával. Az utolsó része naggggyon klisés, de addig rettentően jó!)
Üzleti ajánlat (Koreai romantikus cukiság, ha valami könnyedre vágysz!)
Philomena Cunk szerint a világ (Áldokumentumfilm, melyben világunk nagy találmányairól beszélget egy hatalmas ostobát játszó riporter rendkívüli tudósokkal és kutatókkal. Nem irigylem őket az őrültebbnél őrültebb kérdések miatt, viszont bámulatosan vágják ki magukat a kínos helyzetekből, és tanítanak rengeteget a nézőnek)


STATISZTIKA GREMLIN ALAPJÁN:

• Hozzám került társasjátékok: 3
• Hozzám került konzol játékok: 11
 Kiemelkedő élményt nyújtott a Hogwarts Legacy (mert egy elképesztő látványvilágú open world lett), a Stray (mert zseniális, szép, és cuki, csak kár, hogy rövid), az It Takes Two (mert a legzseniálisabb kooperatív játék, amivel valaha játszottam), és a Goat Simulator 3 (mert annyira elmebeteg módon szórakoztató)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon élveztem olvasni ezt a bejegyzést! És külön köszi az elejét, nekem sincs időm általában rögtön megírni, vagy pláne még tavaly év végén, de tényleg nem szalad sehová. :)
    Remélem sikerül beteljesíteni a terveidet, vagy legalább egy részüket,és készül majd sok-sok bejegyzés is! :) Olyan hülyeség amúgy, hiszen ez csak hobbi, de én is teljesen ki tudok lenni attól, ha elmaradásaim vannak a blogon. :D Szóval megértelek!
    Gratula a teljesített kihívásokhoz! A Vcs-ben különösen ügyes voltál! Nekem eddig a legjobb, legtöbb az 17 volt a listáról, tavaly 14 sikerült. AC kihívás is tetszik amúgy, de nekem ez most nagyon keretek közé szorított, meg inkább Simenonnal szeretnék haladni.
    Sok jó könyvélményt neked idénre is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maximális tiszteletem, hogy végig tudtad olvasni! :D
      Egyet tudok érteni! Idén szeretnék egy kicsit megtanulni lazítani a saját magam kreálta láncokon, és tényleg élményként megélni ezt az egészet, nem pedig kötelességként. Az elmaradásaim letudása után lehet, hogy erre az lesz a megoldás, hogy tényleg jóóóval kevesebb recenziót fogadok, mert ha sajátot olvasok, ott nem lesz ott a "muszáj írni róla". :D
      A Vcs esetén amúgy kicsit megúszós voltam, és egy része manga volt... :) Idén szerettem volna magasabbra emelni a képzeletbeli lécet, és inkább rövid könyveket válogattam helyettük. :)
      Remélem, sikerülnek a kihívásaink, és csupa-csupa jó könyvet olvasunk majd! :)

      Törlés
    2. Szívesen olvastam végig, és még a gyerek is hagyott épp ennyi békét! :D
      Helyes, ne béklyózd magad, ahol nem muszáj! ;)
      Én már 2-3 éve letettem a recikről, amúgy sincs időm semmire, még amit én választok, arra is alig, szóval nem is igazán hiányzik ez, egy kis spórolásnak jó volt, de a határidő zavar.
      Nem érdekes, ha megúszós is volt a vcs, akkor is sikerült! Szerintem mind teszünk rá azért megúszósabbakat - vagy hát a szemfülesebbje. :D

      Törlés