Jane Riordan: Volt egyszer egy mackó


Micimackó gyerekkorom nagy kedvence volt, s talán ezzel nem is lepek meg senkit, hiszen a legtöbbünk szívébe zárta a csacsi öreg medvét. Az eredeti történet megjelenésének 95. évfordulóján különleges kötettel tiszteleg a Jane Riordan és Mark Burgess szerzőpáros Milne klasszikusa előtt.

Amikor szeptemberben otthon jártam a Könyvfesztiválon, a szombati nap után úgy éreztem, nekem kevés volt a könyvillatból, s betértem egy könyvesboltba is. Előre kérem, ne tessék megkövezni, amiért képes vagyok még teljes áron könyveket vásárolni, de számomra a külföldi élet miatt nagyon ritkán adatik meg, hogy nézelődhessek és vásárolhassak egy magyar könyvesboltban. :) (Valljuk be, jó dolog várni a futárt, de azért nem ugyanaz a kettő.)

Szóval a sorok között barangolva, és végigtaperolva az állomány felét, rábukkantam két darab Micimackós kötetre. Korábban már találkoztam a Volt egyszer egy mackóval, és kíváncsi is voltam rá, de valahogy elsikkadt az érdeklődéseim között. Belelapozva nagyon tetszettek az illusztrációi, így már vettem is magamhoz, hogy hazavihessem, hiszen felnőtt fejjel is imádom a meséket, ez a kötet pedig annyira könnyen magával tudja ragadni az ember fantáziáját, hogy nem egykönnyen engedi el.


Jane Riordan és Mark Burgess hatalmas fába vágták a fejszéjüket, ugyanis szerették volna az eredeti mese hangulatát és képi világát idézni, mégis újat mutatni abban. Ha szerény véleményem számít valakinek, szerintem páratlanul jól sikerült nekik! A rajzok nem teljesen ugyanolyanok, de nagyon közel állnak hozzájuk, a hangulatuk pedig pont ugyanúgy tökéletesen illeszkedik az eredetihez, mint az írásoké.

S hogy mi adja mindebben az újdonságot? Riordan gondolt egyet, s megalkotta a mielőttök országát, amiben megtudhatjuk, hogyan is került Micimackó Róbert Gidához, miképpen csatlakozott hozzájuk Füles, s mi minden lehet az oka annak, hogy ennyire szomorkás karakter. Nyomon követhetjük Malacka érkezését, s azt is, hogy kis barátaink miképpen őrködtek és segítettek Róbert Gidának, amikor beteg volt. Láthatjuk milyen kalandokban vettek részt londoni otthonukban, de azt is, amikor állatkertbe mennek, s végül azt, hogyan kerültek mindannyian a Pagonyba, s tettek szert új barátokra.


Ugyan csak tíz fejezet, de mintha száz meg száz kalandban vennénk részt velük. Imádtam megismerni öreg barátaink eredettörténetét, bepillantást nyerni a régi időkbe, azelőttre, hogy a Százholdas Pagony megtelt volna kedves személyiségükkel. Egy percig sem éreztem azt, hogy nem ugyanazt olvasom, hogy bármi is kizökkentene, mert nem illik bele, s ebben hatalmas dicséret illeti a fordítót, Szlukovényi Katalin is, aki Karinthy magasságához kellett felérjen. Csodálatosan dolgozott együtt mindenki ezen a köteten, és remek lett a végeredmény is.

Nagy előny az is, hogy akik még nem ismerkedtek meg eddig Micimackó történetével, azok is olvashatják a Volt egyszer egy mackót, hiszen tökéletesen érthető anélkül is, de remekül ki is egészíti az eredetit. Minden szempontból nagyon szépen simul be a történetbe, a képi világba, nyelvezetbe, így szerintem nem fognak benne csalódni sem azok, akik ismerik és kedvelik Milne írását, sem pedig azok, akik még most fognak megismerkedni az egész Micimackó világgal.


Összességében nagyon szerettem ezt a könyvet, és egy pillanatig sem bántam meg, hogy leemeltem a könyvesbolt polcáról. Bár általában félelmetesnek tartom, ha egy ismert és szeretett szerző írásait próbálja lekövetni egy másik író, ebben az esetben a végeredmény magáért beszél. Szívből ajánlom minden Micimackó rajongónak, és Micimackóval ismerkedőnek egyaránt!

Róbert Gida és Micimackó épp azzal volt elfoglalva, amit a világon a legjobban szerettek csinálni. Azaz igazából semmittevéssel, de mivel együtt csinálták, mégiscsak teendőnek számított.


Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, IDE kattintva megvásárolhatod a kötetet a kiadó webshopjában!




Kiadó: Móra
Oldalszám: 128
Eredeti cím: Once There Was a Bear

Megjelenés éve: 2022 (eredeti: 2021)
ISBN: 9789636031800


Fülszöveg:

A Micimackó megjelenésének 95. évfordulója alkalmából a rendkívül tehetséges író, Jane Riordan egy csodálatos történetgyűjteményt írt, amely A. A. Milne-hez hűen varázslatos világokat idéz meg. A kötet méltó tisztelgés a világ leghíresebb medvéje előtt, és tökéletes alkalom arra, hogy újra találkozhassunk kedves barátainkkal, és megtudjuk, mi minden történt velük, mielőtt a Százholdas Pagony lakói lettek. A könyvet gyönyörű illusztrációik is díszítik, amelyeket Mark Burgess készített E. H. Shepard stílusában.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése