Könyves útvesztő játék


Utamba került egy "ezeréves", történet kitalálós játék, én pedig kaptam az alkalmon, hogy kiélhessem a mélyen eldugott írói vénámat. Ha van kedved, tarts velem ezen az utazáson!

Könyvet írni nagyjából 7-8 éves koromban akartam utoljára, amikor azt kutattam a barátaimmal, hogy mivel is lehetnénk világhíresek. Akkor még úgy gondoltam, én leszek az új Tolkien, de szerencsére hamar rádöbbentem, hogy megugorhatatlanul magasra tettem a lécet. A gyermeki észnek nem létezik lehetetlen... :D

A kreatív alkotás mindig az életem része volt, legyen az kosárfonás, rajzolás, vagy éppen írás, így aztán évekig játszottam online, fórum alapú szerepjátékokat, ahol egy általam kitalált karakter kitalált kalandjait írhattam meg olyan emberekkel közösen játszva, akik szintén ezt csinálják. Őrületesen jó évek voltak, rengeteg barátot szereztem általa!


Az évek során azért kikopott az írás iránti szeretetet, helyét más hobbik és kreatív tevékenységek vették át, de ha bármilyen lehetőségem adódott rá, szívesen kalandoztam fantáziám birodalmában, és vetettem digitális papírra mindazt, ami kibontkozott a fejemben.

Amikor az instagramról megismert Zsófi (@szovegbuvolo) megemlítette egyik beszélgetésünkkor, hogy volt anno egy történet kitalálós játék, adott szempontok mentén, rögtön felvillanyozott. Tudtam, hogy egyszer én is szeretném majd végigjátszani, s íme, eljött ez a nap is! :D

A továbbiakban az eredetileg Zenkától származó játék részleteit és kidolgozását olvashatod. Remélem tetszeni fog! :)

START

1.) Végy a kezedbe egy szimpatikus könyvet, amivel játszani kívánsz. Megvan?
IGEN/NEM

2. ) Lapozz a 17. oldalra. Az első szereplő, aki megszólal, az leszel ebben a játékban TE!
MORRIGAN CROW
………………………………………..
Írd le a pontozott vonalra a nevedet.
Tudom, hogy nehéz, hagyok időt, hogy hozzászokj a gondolathoz. Ha nagyon kikészültél, ott a pohár víz, kortyolj bele.
Mutasd be egy mondattal, ki is vagy, ha mások nem ismernének.


11 éves kislány vagyok, aki sokáig az elátkozott gyermekek jegyzékében szerepelt, majd egy napon, egy furcsa, rőt szakállú alak megszöktetett, hogy egy varázslatos országban élhessek, olyan képesség birtokában, mely egyesek számára csudálatra méltó, mások pedig rettegik.


3. ) Dobj egyet a dobókockával. A kapott számot szorozd össze a szülinapoddal. Lapozz a kapott oldalszámhoz. Ez lesz a kezdő helyszíned, és szituációd.
5x22=110
Írd le, hol vagy, mi történik, mit csinálsz. Akár idézhetsz is a könyvből!


Minél közelebb ért a Juro sáros széléhez, annál jobban fázott. A sirályok rikoltozása és a vízcsobogás azonban megnyugtatta, és a könnyes, fortyogó zaklatottság hamarosan keserű nehezteléssé csillapult a lelkében, mit kissé könnyebben tudott kezelni.
[...]
- Vigyázzon kisasszon'! - szólt oda egy mogorva halász a hajójáról. Nyugtalan pillantást vetett arra, amerről Morrigan menekült. - Veszélyes alakok ólálkodnk erre. Menjen szépen haza.

Ellógtam az iskolából, mert egy tanárom bosszantóan és megalázóan viselkedett velem. Nem mehetek haza hamarabb, ezért az ernyővasúttal egy dokkig utazom. A hideg, sáros folyóparton egyszercsak furcsa lény kezd kiemelkedni az iszapból, testét hordalékból, és évszázados csontokból rendezi össze a szemem látára. A lénynek nincs szeme, de engem bámul!

Jól érzed magad? Ha komfortosan érzed magad, oldalra teheted a könyvet. Most szerepet kap a fantázia!


4.) Tehát, bent vagy egy történetben, és egy menő szereplő vagy (ha nem, akkor bocsi). Mostantól nem köt az olvasott regény. Írd át! Vagy maradj benne! Mindent lehet. A lényeg, hogy meglássuk, ki hová lyukad ki.
Tehát ott vagy a 3. pont szerinti szituban. Mit teszel?


Onstald professzornak nincs igaza! Egyszerűen nem lehet minden Csudamíves gonosz. Én sem vagyok gonosz, pedig igenis Csudamíves vagyok! - puffogok magamban, miközben céltalanul baktatok előre a parton.
Hirtelen furcsa hang üti meg a fülem, ezért a víz irányába fordítom a fejem, hogy megtudjam, mi az. Az orrom előtt bukkan ki valami iszonytató a sáros folyóvízből.
Nevermoor tele van csodálatos, furcsa, és érdekes dolgokkal, amikkel soha addig nem találkoztam, viszont ilyen lényről még egyszer sem hallottam, és Jupiter, a pártfogóm sem említette, hogy a folyóparton járva belefuthatok. Persze, miért is mondta volna, hiszen nekem egyáltalán nem szabadna itt lennem, soha, semmilyen körülmények között!
Kellett nekem a sértett kislányt játszva elrohanni. Most majd úgy fog kivégezni ez a szörnyeteg, hogy még csak azt sem fogják tudni, hol ért utol a halál. - gondolom földbe gyökerezett lábbal, miközben ereimben megfagy az utolsó csepp vér is, amikor valami tudatosul bennem. Úgy tűnik, Jupiternek nem volt igaza, továbbra is elátkozott vagyok, a rontást a szökésem sem tudta megállítani, most pedig utolér a sorsom.
A lény ekkor kinyitja hatalmas száját, én pedig már látom magam előtt, hogy le fogja harapni a végtagjaimat. Helyette azonban csikorgó, recsegő hang jön ki abból a testtájból, ami talán a torka lehet ennek a sáros szemétkupacnak.
- Nincs itt... helyed... gonosz kislány... - hörgi a borzadály.


5. Valami gond akadt a rendszerben. Hirtelen megjelenik az ellenséged.
Ki az, mi az? Hogy néz ki?


- Nem rossz, de tudna ennél jobbat is! - csendül fel ekkor egy ismerős hang a hátam mögül. Rémülten pördülök meg a tengelyem körül, majd a szívem kihagy egy ütemet, amikor felismerem, ki is áll mögöttem.
- Ezra! Mit keres maga itt? Egyáltalán hogy jutott be a városba? És mégis mi a fenéről beszél? - kérdezem a megnyerő külsővel rendelkező fiatalembertől. Ezra Squall az utolsó ismert Csudamíves, és egyben a leggonoszabb ember a világon, akit száz évvel ezelőtt száműztek Nevermoorból. Elvileg be sem tehetné ide a lábát, pláne, hogy gyilkos.
- Ugye tudja, hogy a maga ereje hívta életre ezt a lényt? Véleményem szerint ennél sokkal jobbra is képes lehetne, de maradjunk annyiban, hogy a maga elégséges szintjén ennél többet most nem várhatunk.
- Egy szavát sem értem... És hogy talált rám? - értetlenül nézek a férfira, miközben a szmötyiszörny cuppogó neszezése csapja meg a fülemet a hátam mögül. Jó nagy slamasztikában vagyok...

6. Miközben az ellenséggel foglalkozol, üzenetet kapsz.
Ki küldi azt? Mi áll benne?


- Megvannak a módszreim, Miss Crow, de nem tartozom magának magyarázatal. - feleli a férfi kimérten.
Már éppen nyitnám a számat, hogy további kérdésekkel bombázzam, valamint odébb lépjek, hogy a szemem sarkából a sárrémet is szemmel tarthassam, amikor megszólal a telefonom a zsebemben. Lopva rápillantok, és pártfogóm nevét látom meg a kijelzőn.

Mog, tudom, hogy ellógtál az iskolából!
Azonnal gyere a Deukalión hotelbe, beszédem van veled!

Jupiter keresve sem találhatott volna jobb időpontot az atyáskodására... - morgom magamban.


7. Válaszolj az üzenetre! Beszélj meg egy találkozót.
Hová mentek? Kivel találkozol?


Jupiter nem tudhatja meg, hogy hová kószáltam, és azt sem, hogy Ezra Squall bejutott Nevermoorba, különben biztos úgy ítélné meg, hogy neveletlen vagyok, és kockázatot jelentek a országra, s ha ezek ketten itt nem végeznek velem, akkor majd ő fogja kitenni a szűröm, és mehetek, amerre látok... A családom azt hiszi, meghaltam, s ha a pártfogóm sem marad meg számomra, akkor elvesztem.
Kétségek kereszttüzében írok vissza az üzenetére.

Oké, hatkor az irodádban leszek!

- Már, ha lesz még számomra hat óra. - lehelem a telefon kijelzőjére kétségbeesett szavaim.
- Miss Crow, udvariatlanság társaságban a mobiltelefonját nyomkodnia, nem gondolja? - zökkent ki révedezésemből Ezra hangja. - Dolgunk van, és nem érünk rá ilyesmire!
- Dolgunk? Nekünk, kettőnknek? Mégis milyen dolgunk? - nézek döbbenten a férfira. Inkább viselném minden nap Jupiter szidását, mint hogy ezzel az emberrel még egy percet is el kelljen itt töltenem.
- Szorít bennünket az idő. Magának még rengeteget kell tanulnia, hogy a helyembe lépjen! - jelenti ki magabiztosan.
- Kizárt, hogy ez megtörténjen! Maga, meg én semmit nem fogounk csinálni együtt, és nem fogom átvenni egy száműzött gyilkos helyét! - felelem határozottan, és olyan harag tör fel belőlem, hogy marni kezdi a torkom. Hamu ízét érzem a számban, s egy pillanattal később hatalmas lángoszlop hagyja el a számat.
Az utolsó pillanatban fordulok el Ezrától, és irányítom a tüzet a törmeléklényre, aki ijedt arckifejezéssel omlik össze, majd hullik vissza oda, ahonnan jött.
- Gondolja át az ajánlatomat, ha lenyugodott, Miss Crow! - Ezra undorral az arcát néz engem, majd amilyen hirtelen felbukkant, olyan gyorsan el is tűnik, épp azelőtt, hogy bárki is észrevehetné, hogy valaha ott járt.
- Mi történt? Mintha egy nagy lángcsóvát láttam volna! - egy futva érkező matróz kezd kérdezgetni, én pedig csak azt tudom ismételgetni, hogy nem tudom. Rövid időn belül hatalmas tömeg verődik a környékre.
- Biztosan valamilyen gáz tört fel az iszapból, és az kapott lángra. - találgat egy másik matróz, én viszont fejben már nem itt járok.
Magam sem tudom, miért akartam Ezrát megóvni a tűztől, de ezen gondolkodhatok hazafelé is. Kihasználva a hirtelen jött zűrzavart, kereket oldok, s futva célzom be az ernyővonatot, hogy hazamehessek, hiszen mindezek után még viselnem kell a lógásom következményeit is.



8. A találkozó jól/rosszul sikerül. Kezded úgy hinni, hogy olyan az egész szitu, mintha egy szörnyű romantikus/scifi/fantasy/groteszk/ifjúsági regény szereplője lennél. (a helyes válasz aláhúzandó.)

Még sosem láttam Jupitert ennyire magán kívül. Végül kénytelen voltam neki mindent bevallani, hiszen a képességével látta rajtam, mennyi minden nyomja a vállam. Ezra, és a sárrém hallatán viszont legalább elfelejtette a lógásomat, legalábbis részben.
- Menj a szobádba, Mog! Ezt később még megbeszéljük, de most fontosabb dologban kell intézkednem.
Bűntudatosan kullogtam el a szobámig, ami most éppen egy hideg sikátorra emlékeztetett, benne ágy helyett csak két takaró feküdt.
- Remek, nem elég, hogy Jupiter mérges rám, és Ezra is a nyomomban van, most még te is haragszol rám? - morcosan kiáltok bele a folyton változó szoba csendjébe, majd úgy, ahogy vagyok, befészkelem magam a takarók közé, és megpróbálom kialudni a gondjaim.

9. Vedd elő újra a könyvet. Dobj a dobókockával és szorozd meg annyival, ahány percet most az óra mutat. A szereplő, aki az adott könyvoldalon található a segítségedre siet. Mit tesztek?
( Ha az adott oldalon nincs más szereplő, sajnos nem segít senki. )

5x28=140 (Mildmay - Morrigan egyik tanára)


Másnap korábban érkezem kedvenc tanárom órájára. Kihagytam a házivonatot, és egyedül sétáltam fel a Csudálatos Társaság épületéhez. Bár Fenestra, a házvezető macskarizmánk ágyba akart parancsolni, mondván a tegnapi kaland során sikerült egy kicsit megfáznom, de én hallani sem akartam róla.
Meglepetésemre Mildmay már a teremben várakozik, és rögtön észre is veszi, hogy valami bajom van.
- Morrigan! Mi a gond? Hogyhogy ilyen korán itt vagy? Még nem készültem fel teljesen a mai órára! - kétségbeesetten kezd papírlapokat összerendezni az asztalán, majd besúvasztani mindet egy fiókba.
- Semmi gond tanárúr, csak nem tudtam aludni. - füllentem, de ennyivel nem tudom átverni.
- Morrigan! Tudod, hogy tudom, hogy ez nem igaz, és azt is, hogy bármit elmondhatsz! - hangja kedves és biztató, de semmiképp nem mondhatom el neki az igazságot.
- Tudja, csak nehézen megy a beilleszkedés. - nyögöm ki. A tanár arcán megértő mosoly terül el. - Figyelj, ha egy jó barátra van szükséged, én mindig itt leszek neked! Néha pedig nem kell több, mint elfogadni mások közeledését, aztán lesz, ami lesz! Időnként csak egy kis bátorság kell hozzá, hogy minden jól alakuljon. - biztatóan rám mosolyog, nekem pedig bűntudatom van, amiért nem mondhatom el neki az igazat. Pedig mennyire szeretném mostmegkérdezni tőle, hogy szerinte el kéne-e fogadnom Ezra közeledését, és segíteni akarását?
Nem tudom, hogy sikerült-e megnyugtatnia, de bátortalanul rámosolygok, hogy így gondolja. Még az is lehet, hogy tényleg segített abban, hogy egyáltalán átgondoljam a helyzetet. Mivel kínosnak érzem, hogy nem tudok erre mit mondani, lopva körbepillantok, mivel is vághatnám ki magam a helyzetből. Mildmay jó tanár, és kedves, de közel sem egy Jupiter, akivel mindent megbeszélnék.


10. Happy ending lesz vagy talán boldog vég? Ne bízd a véletlenre! Utoljára dobj a dobókockával, amennyiben páros számot kapsz örülhetsz, amennyiben páratlant, ez egy csodálatos utazás vége lesz :) . Tiszta izgi, mi történt végül?

Az ajtóban ekkor, mint egy végszóra érkező felmentősereg, megjelennek a 919. egység tagjai, azok az emberek, akikkel egy életre összeköt a sors a CsuTában. Néhányan sziszegve néznek rám, hogy mekkora stréber vagyok, amiért korábban érkeztem, Hawthorne viszont hatalmas vigyorral az arcán huppan le mellém. Ő az egyetlen, aki elfogad úgy, ahogy vagyok, és a legjobb barátomnak mondhatom.
Mildmay sokat jelentő pillanással néz rám, mint aki azt akarja mondani "Bátorság, kislány, minden rendben lesz!" Remélem igaza lesz.

10+1
Elő a farbával, kérlek fotózd le a könyvet, amivel játszottál!




U.i.: Biztosan ejtettem hibákat, vétettem nyelvtani szabályok ellen, de én nem az írásból élek, és később sem tervezem, hogy így lesz. Mindaz, ami ebben a bejegyzésben olvasható, csupán gyermeki énem megélése, s egy pár órás szórakozás eredménye. :) Köszönöm, ha ezt tiszteletben tartod.




Kiadó: Kolibri
Oldalszám: 414
Eredeti cím: Wundersmith

Megjelenés éve: 2019 (Eredeti: 2018)
ISBN: 9789634370253


Fülszöveg:

Morrigan Crow legyőzte a halálos átkot, kiállta a veszélyes próbákat, és felvételt nyert a rejtélyes Csudálatos Társaságba, a titokzatos Nevermoor azonban még számtalan felfedeznivalót tartogat számára. Ám hamar rá kell jönnie, hogy nem minden varázslat a jót szolgálja.

Morrigan a Társaság új tagjaként azt reméli, hogy végre igazi családra és barátokra lel. Csudákra számít, kalandokra és felfedezésekre, de kiderül, hogy a Társaság egyetlen dologgal akarja megismertetni: a Csudamívesek által elkövetett rémtettekkel. Ráadásul valaki zsarolja a társait...

És ami a legrosszabb: az emberek sorra tűnnek el. Nevermoor fantasztikus városát, amely valaha a mágia biztonságos szigete volt, most félelem és gyanakvás fojtogatja...

A világhírű sorozat első kötete, a Nevermoor: Morrigan Crow négy próbája című ifjúsági regény 2017-es megjelenése óta szinte az egész könyvszakmát lázban tartja. Nem véletlen, hiszen sokak szerint a Harry Potter-könyvek méltó utódja született meg. A regény alig egy év alatt tömérdek díjat zsebelt be, 33 nyelvre fordítják le, a 9 részesre tervezett könyvsorozatból pedig a 20th Century Fox filmet is készít.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése