Beatrix Potter: Nyúl Péter és barátai – Beatrix Potter összes meséje


Kislány korom óta imádom Beatrix Potter meséit, éppen ezért kétség sem fért hozzá, hogy be kell szerezzem ezt a gyönyörű gyűjteményes kiadást. Egy kicsit visszarepített a gyerekkorba és kiszakított a monoton hétköznapokból.

Amikor kicsi voltam, futott a tévében Beatrix Potter meséiből egy sorozat, melyben mindig az eső elől tér haza az írőnő, és fog bele egy újabb történetbe. Imádtam ezeket a félig film, félig rajzfilm alkotásokat, ezért felnőtt fejjel úgy gondoltam, be kellene szereznem a mesekönyveit is.

Egy időben annyira lehetetlen volt hozzájutni a Beatrix kötetekhez, hogy csillagászati árakon cseréltek gazdát a könyvecskék, én pedig itt döntöttem úgy, hogy bár gyermeki énem éppen hangosan zokog bennem, mégsem vagyok hajlandó 5-6 könyv árát kiadni értük.

Nem csoda hát, hogy azonnal nyomtam is az előrendelés gombra, amikora a Manó könyvek beharangozta ennek a gyűjteménynek az érkezését, pedig nálam tényleg nagyon ritka, hogy bármit is előrendeljek.


A kötettel kapcsolatban jó tudni, hogy brutálisan nehéz, közel két kiló, így nem egy ágyban, kényelmesen olvasós darab. Mondhatni, mindössze ennyi kellemetlenséggel kell csak számolni vele kapcsolatban, ám én még hiányoltam belőle egy szép szalag könyvjelzőt, mert a hagyományos módszer nem a legkényelmesebb egy ekkora könyv esetében. :)

A gazdagon illusztrált mesekönyv minden könyvespolc éke lehet, legyen a tulajdonosa gyermek, vagy felnőtt. Akik ismerik Beatrix Potter munkásságát, tudják, hogy gyönyörű illusztrációkat készített, s ezekből jóval többet kapunk, mint amennyi szöveg tartozik egy-egy meséhez. Órákig el lehet böngészni az aprólékos kidolgozásukat, ha átszaladtunk a szövegen.


Ráadásul minden mese elején rövid összefoglalót is kapunk arról, hogy mikor, és milyen körülmények között keletkezett az adott történet, kinek íródott, vagy hogy éppen mikor és melyik kötetben jelent meg a sorozat darabjai között.

Nem csak az összes mesét kapjuk meg így az írónőtől, hanem az élete is teljes egészében mutatkozik meg előttünk, ami ugyan lehet, hogy a gyerkőc olvasóknak éppen nem, de a felnőtt rajongóknak biztosan tetszeni fog.


Persze lesznek a mai szülők között olyanok, akiknek nem fog annyira tetszeni, hiszen a több, mint 100 éve íródott mesék egy részében elfenekelik az állatgyerekeket rosszaságukért, vagy éppen a patkányok kiscicát akarnak sütni, a cica meg egérpitét készít. Az én véleményem szerint ezek a mesék mind aranyosak, tanulságosak, és nem rosszabbak bármelyik másik Grimmnél, amiken felnőttem. :)

A legkedvesebb számomra A gloucesteri szabó című történet volt, melyben egy megbetegedett szabónak akadnak parányi, és szorgos kis segédei, hogy ne maradjon szégyenben. Minden sorát imádtam.


Összességében bárkinek jó szívvel ajánlom, aki kedveli Beatrix Potter meséit, vagy egy igazán szép gyűjteményes mesekönyv birtokosa szeretne lenni. Bár az ára egy picit borsos, viszont számomra minden fillért megért. Csodálatos és igényes kötet lett.



Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, IDE kattintva megvásárolhatod a kötetet a kiadó webshopjában!




Kiadó: Manó könyvek
Oldalszám: 400
Eredeti cím: The Complete Tales

Megjelenés éve: 2020
ISBN: 9789634038313


Fülszöveg:

Ez a különleges könyv egyetlen vaskos és gyönyörű kötetben adja át az olvasóknak Beatrix Potter huszonhárom meséjét és versét, melyek mind Nyúl Péter világában játszódnak. Ez az első magyarul is megjelenő teljes kiadás, amely tartalmazza az összes eredeti, színes és fekete-fehér illusztrációt, illetve a szerző minden meséjét, versét Szabó T. Anna és Dragomán György fordításában. A történeteknek gyakran ismerjük valóságos tájait, állatait és emberekhez kapcsolódó hátterét, ezeket az érdekességeket a mesék előtti rövid bevezető szövegekben gyűjtöttük össze. A könyv tartalmaz még négy olyan mesét is, amelyek nem jelentek meg a szerző életében, de megmutatják elbeszélői és rajzolói tehetségét. Beatrix Potter világa most is éppen olyan lenyűgöző, mint annak idején, amikor – több mint száz évvel ezelőtt – először vehették a kezükbe a gyerekek a könyveit.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése